راهنمای کار با دستگاه لاستیک درار

راهنمای کار با دستگاه لاستیک درار

محل کار کردن با دستگاه لاستیک درار باید تمیز و کاملاً خشک باشد. در صورتی که محل کار خیس یا یا روغنی یا شلوغ و نامرتب باشد می­تواند باعث بروز خسارت جانی و مالی گردد.

افراد متفرقه، خصوصاً کودکان را از محل کار با دستگاه دور نگه دارید و نگذارید دسترسی به دستگاه داشته باشند، در غیر اینصورت باعث خسارت جانی جدی می­گردد.

در صورتیکه از دستگاه لاستیک درار برای مدتی نمی­خواهید استفاده کنید ابتدا برق دستگاه را جدا کنید و سپس دستگاه را تمیز کرده و در محل خشکی نگهداری کنید.

هنگام کار با دستگاه نگاه و توجه به کاری که انجام می­دهید، باشد و در صورتی که خسته یا آشفته و یا پریشان هستید از کار کردن با دستگاه لاستیک درار جداً خودداری کنید زیرا باعث خسارت جانی و مالی جدی می­گردد.

قبل از کار، دستگاه لاستیک درار را کاملاً کنترل کنید و دقت داشته باشید که کلیه قسمت­های لاستیک درار به درستی کار می­کند. در صورتی که بعضی از قطعات صدمه دیده و یا دستگاه به درستی کار نمی­کند، بلافاصله قطعۀ معیوب را تعمیر یا تعویض نمایید و سپس از دستگاه استفاده کنید.

نکات ایمنی و احتیاطی و پیشگیرانه خیلی مهم در خصوص دستگاه:

قبل از هر بار استفاده از دستگاه لاستیک درار، تمامی اتصالات، پیچ­ها و مهره­ها را چک نمایید تا محکم باشد زیرا لرزش دستگاه موجب شل شدن اتصالات می­گردد.

قبل از انجام هرگونه بازدید جهت سرویس و یا تعمیر دستگاه ابتدا برق و باد دستگاه را قطع کنید و سپس چندین مرحله پدال لق کن برق را فشار دهید تا باد موجود در سیلندر لق کن بغل به طور کامل خالی شود.

کمپرسور باد مورد نیاز برای دستگاه لاستیک درار، کمپرسور باد ۲۵۰ لیتری تا فشار ۱۱۰PSI , 8 bar
می­باشد و توجه داشته باشید کلید اتوماتیک کمپرسور باد را طوری تنظیم کنید که فشار بیشتر از ۸ bar یا ۱۱۰PSI را نداشته باشد و حتماً سر راه خروجی باد کمپرسور فیلتر رطوبت­گیر نصب نمایید تا باد خشک و تمیز و با فشار مناسب وارد دستگاه شود.

اگر از روغن­ زن اتوماتیک استفاده نمی­کنید روزی ۲ تا ۳ قطره روغن به ورودی کوپلینگ سریع فشارشکن بریزید.

لاستیک اتومبیل را بیشتر یا کمتر از فشار باد توصیه شده توسط سازنده لاستیک باد نزنید.

لاستیک­های فرسوده را همراه سایر ضایعات نگذارید، آنها را به صورت جداگانه بگذارید.

برای جلوگیری از هرگونه خسارت جانی یا صدمه به دستگاه از محکم قرار دادن رینگ لاستیک توسط چهار فک سینی لاستیک درار مطمئن شوید.

هرگز هنگام باز و بستن فک­های سینی لاستیک درار دست خودتان را بین فک­ها و لبۀ رینگ قرار ندهید، باعث خسارت جدی جانی (قطع انگشتان) می­گردد.

هرگز هنگان باد زدن لاستیک دست خود را روی لاستیک و خصوصاً در نزدیکی محل تماس لبۀ رینگ و لبۀ لاستیک قرار ندهید، چون باعث خسارت جدی به دست و انگشتان می­شود.

 وصل کردن باد دستگاه:

۱- پدال مربوط به فک­های دستگاه را به طرف پایین فشار دهید تا مطمئن شوید که فک­ها به صورت ناگهانی باز نمی­شود.

۲- سپس شیلنگ باد را به ورودی باد دستگاه وصل کنید.

۳- سپس درجه باد دستگاه را به رابط مربوطه وصل کنید.

۴- سپس سر دیگر شیلنگ باد را به کمپرسور باد که حداکثر فشار آن bar  ۸یا ۱۱۰PSI باشد وصل کنید. حتماً پس از خروجی کمپرسور باد یک عدد فیلتر رطوب­گیر بگذارید تا باد تمیز و بدون رطوبت وارد دستگاه لاستیک درار شود و این باعث طول عمر و کارکرد مداوم دستگاه شما می­شود (دستگاه لاستیک درار مجهز به فشارشکن و روغن زن می­باشد).

 

 وصل کردن برق دستگاه:

۱- قبل از وصل کردن برق دستگاه کنترل کنید که برق محل کار شما با برق دستگاه لاستیک درار کاملاً یکسان (۵۰Hz/220v) باشد.

۲- حتماً ارت دستگاه را وصل کنید تا از بروز هرگونه خطر احتمالی جانی و مالی مصون باشید.

۳- دستگاه باید به مدار برق شهری ۷٫۳ A وصل باشد.

درا1 212x300 - راهنمای کار با دستگاه لاستیک دراردرار2 212x300 - راهنمای کار با دستگاه لاستیک درار

درار 200x300 - راهنمای کار با دستگاه لاستیک درار

ثبت نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات پس از تایید مدیریت نمایش داده می شوند.